Pod koniec sierpnia w naszej gminie przebywali harcerze z Litwy, którzy wspólnie z drużyną Walecznych Orłów realizowali projekt WM dla WM.

Celem tego międzynarodowego przedsięwzięcia było zacieśnianie więzi, wymiana doświadczeń oraz promocja regionu.

Nasi goście z litewskiej gminy Pakruois w weekend uczestniczyli w Dożynkach oraz Dniu Ziemi Kozłowskiej, następnego dnia odwiedzili Urząd Gminy, po którym oprowadził ich wójt Marek Wolszczak. W dość napiętym harmonogramie mieli zwiedzanie pól grunwaldzkich i stolicy Warmii i Mazur. Nie zabrakło oczywiście drobnych przyjemności, takich jak basen, czy kręgle.

To była wspaniała przygoda, którą niedługo powtórzymy, ale tym razem na Litwie.

„Przedsięwzięcie współfinansowane przez Samorząd Województwa Warmińsko – Mazurskiego w ramach konkursu WM dla WM 2024”

GALERIA:

Gmina Kozłowo pozyskała środki na rozwój szkolnych bibliotek.

Z Narodowego Programu Rozwoju Czytelnictwa 2.0 na lata 2021-2025 otrzymaliśmy dotację na doposażenie biblioteki w Zaborowie oraz Rogożu. Dofinansowanie pozwoli na zakup nowości wydawniczych przeznaczonych głównie dla najmłodszych oraz promowanie Czytelnictwa wśród uczniów.

Wartość zadania: 10 000 zł

dofinansowanie: 8 000 zł

22 kwietnia wchodzą w życie zmiany programu priorytetowego „Czyste Powietrze”.

Nabór wniosków o dofinansowanie będzie prowadzony zgodnie z obowiązującym po zmianie programem priorytetowym „Czyste Powietrze” oraz z załącznikami 2, 2a i 2b odpowiednio:

  1. dla wniosków o dotację lub dotację z prefinansowaniem (finansowanie z FEnIKS do wyczerpania środków w poszczególnych wfośigw, następnie inne źródła finansowania):
    1. zgodnie z Regulaminem naboru wniosków o dofinansowanie przedsięwzięć w formie dotacji w ramach Programu Priorytetowego „Czyste Powietrze” oraz
    2. wzorem formularza wniosku o dofinansowanie w formie dotacji lub dotacji z prefinansowaniem wraz z instrukcją wypełniania,
  2. dla wniosków o dotację na częściową spłatę kapitału kredytu (inne źródła finansowania):
    1. zgodnie z Regulaminem naboru wniosków o dofinansowanie przedsięwzięć w formie dotacji na częściową spłatę kapitału kredytu w ramach Programu Priorytetowego „Czyste Powietrze” oraz
    2. wzorem formularza wniosku o dofinansowanie w formie dotacji na częściową spłatę kapitału kredytu wraz z instrukcją wypełniania.

 Przedsięwzięcia realizowane w ramach Programu są finansowane m.in. ze środków Programu Operacyjnego Fundusze Europejskie na Infrastrukturę, Klimat, Środowisko 2021-2027 (FEnIKS), Priorytet FENX.01 Wsparcie sektorów energetyka i środowisko z Funduszu Spójności, Działanie FENX. 01.01 Efektywność Energetyczna, Typ projektu: Poprawa efektywności energetycznej w budynkach mieszkalnych (wraz z instalacją OZE) – wkład w Program Czyste Powietrze. Alokacja finansowa ze środków unijnych, tj. Funduszu Spójności w ramach Działania FENX.01.01 Efektywność energetyczna wynosi 6 400 000 000 PLN (słownie: sześć miliardów czterysta milionów złotych).WFOŚiGW w Olsztynie realizuje projekt grantowy dot. Programu Priorytetowego „Czyste Powietrze” polegający na udzielaniu grantów na realizację zadań służących osiągnięciu celu tego projektu przez grantobiorców.

Ilekroć poniżej jest mowa o:

  • Wnioskodawcy/Beneficjencie – należy przez to rozumieć odpowiednio osobę ubiegającą się o grant
    o którym mowa w lit. b)/grantobiorcę, o którym mowa w art. 41 ust. 3 ustawy z dnia 28 kwietnia 2022 r.
    o zasadach realizacji zadań finansowanych ze środków europejskich w perspektywie finansowej 2021-2027;
  • dotacji – należy przez to rozumieć odpowiednio także grant, o którym mowa w art. 41 ust. 5 ustawy z dnia 28 kwietnia 2022 r. o zasadach realizacji zadań finansowanych ze środków europejskich w perspektywie finansowej 2021-2027;

Wprowadzone zmiany Programu

1. Zmiany dotyczące pomp ciepła, kotłów zgazowujących drewno o podwyższonym standardzie oraz kotłów na pellet drzewny o podwyższonym standardzie, dofinansowywanych w ramach Programu.

Kosztem kwalifikowanym w ramach Programu mogą być wyłącznie pompy ciepła, kotły zgazowujące drewno o podwyższonym standardzie oraz kotły na pellet drzewny o podwyższonym standardzie wpisane na listę zielonych urządzeń i materiałów (ZUM), która jest dostępna na stronie internetowej https://lista-zum.ios.edu.pl/.

Ww. warunek obowiązuje dla umów o dofinansowanie zawartych na podstawie wniosków o dofinansowanie składanych od 22.04.2024 r., w ramach których są przedstawiane do rozliczenia faktury/równoważne dokumenty księgowe dotyczące zakupu lub montażu ww. urządzeń wystawione od dnia 14.06.2024 r.

Finansowane w ramach wyżej wymienionych umów pompy ciepła, kotły zgazowujące drewno
o podwyższonym standardzie oraz kotły na pellet drzewny o podwyższonym standardzie nie znajdujące się na liście ZUM mogą być kosztem kwalifikowanym tylko w przypadku, w którym wszystkie faktury (lub równoważne dokumenty księgowe) dotyczące zakupu lub montażu urządzenia będą wystawione do końca okresu przejściowego tj. do dnia 13.06.2024 r.

 2.Wprowadzenie ograniczenia możliwości wnioskowania w ramach Części 3) Programu (najwyższy poziom dofinansowania).

Zgodnie z wprowadzoną zmianą, Beneficjent, który skorzysta z dofinansowania w ramach Części 3) Programu na dany budynek/lokal mieszkalny na podstawie wniosku o dofinansowanie złożonego od 22.04.2024 r., będzie mógł wnioskować o dofinansowanie na kolejne budynki/lokale mieszkalne, po zakończeniu okresu przejściowego tj. od dnia 14.06.2024 r., tylko w ramach Części 1) Programu (podstawowy poziom dofinansowania).

 3. W ramach zmiany Programu doprecyzowano, że nie są kwalifikowane koszty w ramach Programu w sytuacji, gdy małżonek Beneficjenta pozostający z nim w ustawowej wspólności majątkowej, jako osoba fizyczna prowadząca działalność gospodarczą, dokonuje sprzedaży lub dostawy lub wykonuje usługę i wystawia fakturę lub równoważny dokument księgowy na Beneficjenta (obowiązuje dla wszystkich wniosków o dofinansowanie niezależnie od daty wystawienia faktury jak również dla obecnej i wcześniejszych wersji Programu).

4. Doprecyzowano w warunkach umowy dotacji z prefinansowaniem, iż warunkiem wypłaty zaliczki na rachunek bankowy wykonawcy, jest złożenie do WFOŚiGW podpisanej własnoręcznie przez Beneficjenta(podpis nie może być złożony przez pełnomocnika) dyspozycji wypłaty zaliczki wraz z kopią faktury zaliczkowej wystawionej na Beneficjenta lub Beneficjenta i małżonka wspólnie. Jednocześnie określono czas na złożenie wniosku o płatność, rozliczającego zakres przedsięwzięcia wynikający z danej umowy z wykonawcą, do 120 dni od daty wypłaty zaliczki dotyczącej realizacji tej umowy z wykonawcą.

5. Wydłużono okres wydatkowania środków przez wojewódzkie fundusze ochrony środowiska i gospodarki wodnej z 30.09.2029 r. do 31.12.2029 r.

6. W konsekwencji wprowadzonych zmian Programu, zmianie ulega również dokumentacja wdrożeniowa, w tym m.in. wzór wniosku o dofinansowanie oraz wzór wniosku o płatność wraz z instrukcjami ich wypełniania.

Wnioski o dofinansowanie złożone przed dniem 22 kwietnia 2024 r. rozpatrywane będą na podstawie Programu i pozostałych dokumentów programowych w brzmieniu obowiązującym na dzień złożenia wniosku.

 Dla kogo dofinansowanie?

Dofinansowanie mogą otrzymać osoby fizyczne będące właścicielem/współwłaścicielem budynku mieszkalnego jednorodzinnego lub wydzielonego w budynku jednorodzinnym lokalu mieszkalnego z wyodrębnioną księgą wieczystą gdy:

  • dochód roczny Wnioskodawcy nie przekracza kwoty 135 000 zł – w ramach Części 1) Programu,
  • przeciętny miesięczny dochód na jednego członka jej gospodarstwa domowego wskazany w zaświadczeniu wydawanym przez wójta, burmistrza lub prezydenta miasta zgodnie z art. 411 ust. 10g ustawy – Prawo ochrony środowiska, nie przekracza kwoty 1 894 zł w gospodarstwie wieloosobowym2 651 zł w gospodarstwie jednoosobowym – w ramach Części 2) Programu,

W przypadku prowadzenia działalności gospodarczej, roczny przychód osoby, o której mowa w ust. 1, z tytułu prowadzenia pozarolniczej działalności gospodarczej za rok kalendarzowy, za który ustalony został przeciętny miesięczny dochód wskazany w zaświadczeniu, o którym mowa w ust. 1 pkt 2, nie przekroczył czterdziestokrotności kwoty minimalnego wynagrodzenia za pracę określonego w rozporządzeniu Rady Ministrów obowiązującym w grudniu roku poprzedzającego rok złożenia wniosku o dofinansowanie,

  • przeciętny miesięczny dochód na jednego członka jej gospodarstwa domowego wskazany w zaświadczeniu wydawanym przez wójta, burmistrza lub prezydenta miasta zgodnie z art. 411 ust. 10g ustawy – Prawo ochrony środowiska, nie przekracza kwoty 1 090 zł w gospodarstwie wieloosobowym1 526 zł w gospodarstwie jednoosobowym

lub

ma ustalone prawo do otrzymywania: zasiłku stałego, zasiłku okresowego, zasiłku rodzinnego lub specjalnego zasiłku opiekuńczego, potwierdzone w zaświadczeniu wydanym na wniosek Beneficjenta, przez wójta, burmistrza lub prezydenta miasta, zawierającym wskazanie rodzaju zasiłku oraz okresu, na który został przyznany. Zasiłek musi przysługiwać w każdym z kolejnych 6 miesięcy kalendarzowych poprzedzających miesiąc złożenia wniosku o wydanie zaświadczenia oraz co najmniej do dnia złożenia wniosku o dofinansowanie – w ramach Części 3) Programu.

W przypadku prowadzenia działalności gospodarczej przez osobę, która przedstawiła zaświadczenie o przeciętnym miesięcznym dochodzie na jednego członka jej gospodarstwa domowego, roczny jej przychód, z tytułu prowadzenia pozarolniczej działalności gospodarczej za rok kalendarzowy, za który ustalony został przeciętny miesięczny dochód wskazany w zaświadczeniu, nie przekroczył dwudziestokrotności kwoty minimalnego wynagrodzenia za pracę określonego w rozporządzeniu Rady Ministrów obowiązującym w grudniu roku poprzedzającego rok złożenia wniosku o dofinansowanie.

Zgodnie ze zmianą Programu, aby otrzymać dofinansowanie na przedsięwzięcie w ramach Części 2) lub 3) Programu, Wnioskodawca nie może być Beneficjentem Części 3) Programu w związku z realizacją przedsięwzięcia w innym budynku/lokalu mieszkalnym na terenie całego kraju (dotyczy umów zawartych na podstawie wniosków o dofinansowanie złożonych od dnia 22.04.2024 r.) warunek wchodzi w życie od dnia 14.06.2024 r..

Dofinansowanie w formie dotacji z prefinansowaniem może zostać udzielone Beneficjentom wyłącznie w ramach Części 2 i Części 3 Programu.

Dofinansowanie w formie dotacji na częściową spłatę kapitału kredytu może zostać udzielone Beneficjentom wyłącznie w ramach Części 1 i Części 2 Programu.

Uwaga: Przedsięwzięcia realizowane w ramach Programu nie dotyczą budynków wielorodzinnych oraz budynków nowobudowanych.

GDZIE SKŁADAĆ WNIOSKI?

1.   WNIOSKI O DOTACJĘ LUB DOTACJĘ Z PREFINANSOWANIEM

Wnioski o dofinasowanie w formie dotacji lub dotacji z prefinansowaniem w ramach Programu należy składać do Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej obejmującego swoim działaniem teren województwa, w którym zlokalizowany jest budynek/lokal mieszkalny, którego dotyczy przedsięwzięcie.

Wnioski o dofinansowanie w formie dotacji lub dotacji z prefinansowaniem można składać:

  • wyłącznie poprzez: serwis pl pod adresem https://www.gov.pl/web/gov/skorzystaj-z-programu-czyste-powietrze lub system Generator Wniosków o Dofinansowanie (GWD) pod adresem https://gwd.nfosigw.gov.pl:
  • wyłącznie w wersji elektronicznej, gdy Wnioskodawca dysponuje podpisem elektronicznym (podpis kwalifikowany lub profil zaufany),
  • w przypadku braku podpisu elektronicznego, konieczne jest dostarczenie również wersji papierowej wniosku wraz z załącznikami z wymaganymi podpisami.

Wersje papierowe wniosków o dofinasowanie można dostarczać:

  • za pośrednictwem gmin, które zawarły porozumienia w sprawie ustalenia zasad wspólnej realizacji programu priorytetowego „Czyste Powietrze” z WFOŚiGW, lub
  • poprzez nadanie do właściwego WFOŚiGW w polskiej placówce pocztowej operatora wyznaczonego w rozumieniu ustawy z dnia 23 listopada 2012 r. – Prawo pocztowe (w latach 2016-2025 funkcję operatora wyznaczonego w rozumieniu tej ustawy pełni Poczta Polska S.A.) lub
  • bezpośrednio do właściwego WFOŚiGW.

Szczegółowe informacje o składaniu i rozpatrywaniu wniosków o dofinansowanie zawarte są w Regulaminie naboru wniosków o dofinansowanie przedsięwzięć w formie dotacji w ramach Programu Priorytetowego „Czyste Powietrze”.

2.  WNIOSKI O DOTACJĘ NA CZĘŚCIOWĄ SPŁATĘ KAPITAŁU KREDYTU

Wnioski o dofinansowanie w formie dotacji na częściową spłatę kapitału kredytu bankowego, w ramach Programu należy składać wyłącznie w bankach które przystąpiły do jego wdrażania. Lista banków udzielających kredytu objętego dofinansowaniem w ramach Programu opublikowana jest na stronie internetowej https://czystepowietrze.gov.pl  oraz na stronie internetowej WFOŚiGW w Olsztynie i podlega bieżącej aktualizacji.

Banki udzielają informacji o Programie oraz na podstawie danych przekazanych przez Wnioskodawców, wypełniają wnioski o dotację na częściową spłatę kapitału udzielonego przez siebie kredytu.

Wnioski o dofinansowanie w formie dotacji na częściową spłatę kapitału kredytu przyjmowane w bankach, przekazywane są do WFOŚiGW zgodnie z lokalizacją budynku/lokalu mieszkalnego objętego wnioskiem, w celu ich rozpatrzenia oraz podjęcia decyzji o dofinansowaniu.

Najważniejsze warunki dofinansowania w formie dotacji na częściową spłatę kapitału kredytu bankowego:

  1. kwota kapitału kredytu udzielonego na przedsięwzięcie objęte wnioskiem o dotację musi być wyższa niż kwota wnioskowanej dotacji na to przedsięwzięcie.
  2. warunkiem wypłaty dotacji na częściową spłatę kapitału kredytu jest wypłata Beneficjentowi, przez bank, kredytu z przeznaczeniem wyłącznie na cele zgodne z Programem oraz wykorzystanie tego kredytu przez Beneficjenta, zgodnie z jego przeznaczeniem.

Szczegółowe informacje o składaniu i rozpatrywaniu wniosków o dofinansowanie zawarte są w Regulaminie naboru wniosków o dofinansowanie przedsięwzięć w formie dotacji na częściową spłatę kapitału kredytu w ramach Programu Priorytetowego „Czyste Powietrze”.

Informacje o uruchomieniu pożyczek dla gmin jako uzupełniającego finansowania dla Beneficjentów Części 2 i Części 3 Programu zostaną podane w odrębnym ogłoszeniu.

 

cp

Gmina zakończyła realizację projektu "Poprawa efektywności energetycznej w budynkach użyteczności publicznej w Kozłowie"

Prace termomodernizacyjne prowadzone były na zewnątrz i wewnątrz budynku urzędu gminy, domu kultury oraz szkoły. Poza dociepleniem budynków, część okien została wymieniona na energooszczędne. W pomieszczeniach został zamontowany system zarządzania energią, a zarówno węzeł ciepłowniczy, jak i część grzejników została wymieniona na nowe. Poza tym na dachu zostały zamontowane panele fotowoltaiczne, co w połączeniu z pozostałymi pracami będzie zmniejszało koszty utrzymania budynków i korzystnie wpłynie na środowisko.

Zadanie realizowane w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Warmińsko-Mazurskiego na lata 2014-2020

wartość inwestycji: 4 038 096,75 zł

dofinansowanie: 2 398 701,11 zł

WebResource

fundusz pracy 2024

Celem projektu jest dofinansowanie kosztów kształcenia pracodawcom, którzy zawarli z młodocianymi pracownikami umowę o pracę w celu przygotowania zawodowego, jeżeli: 

  1. pracodawca lub osoba prowadząca zakład w imieniu pracodawcy albo osoba zatrudniona u pracodawcy posiada kwalifikacje wymagane do prowadzenia przygotowania zawodowego młodocianych określone w przepisach w sprawie przygotowania zawodowego młodocianych i ich wynagradzania;
  2. młodociany pracownik ukończył naukę zawodu i zdał:
        a. w przypadku młodocianego zatrudnionego w celu przygotowania zawodowego u pracodawcy będącego rzemieślnikiem - egzamin czeladniczy zgodnie z przepisami wydanymi na podstawie art. 3 ust. 4 ustawy z dnia 22 marca 1989 r. o rzemiośle,
        b. w przypadku młodocianego zatrudnionego w celu przygotowania zawodowego u pracodawcy niebędącego rzemieślnikiem - egzamin zawodowy;
  3. młodociany pracownik ukończył przyuczenie do wykonywania określonej pracy i zdał egzamin, zgodnie z przepisami, o których mowa w pkt 1.

Dofinansowanie udzielane jest podmiotowi prowadzącemu działalność gospodarczą w rozumieniu art. 2 pkt 17 ustawy z dnia 30 kwietnia 2004 r. o postępowaniu w sprawach dotyczących pomocy publicznej (Dz. U. z 2020 r. poz. 708).
Efektem dofinansowania jest promocja zatrudnienia, łagodzenie skutków bezrobocia oraz aktywizacja zawodowa.

To był pierwszy rok, kiedy gmina uczestniczyła w programie Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska, który zakładał unieszkodliwienie: odpadów z folii rolniczych, siatki i sznurka do owijania balotów, opakowaniach po nawozach i typu BIG BAG. W projekcie wzięło udział 12 rolników z terenu gminy. Odebraliśmy 29,7 t folii, 100 kg siatki oraz 800 kg big-bagów.

Na realizację zadania” Usuwanie odpadów z folii rolniczych, siatki i sznurka do owijania balotów, opakowań po nawozach tupu Big Bag” gmina pozyskała dofinansowanie z Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Warszawie.

Wartość zadania 15 2020,08 zł

Dofinansowanie 14 076,00 zł

 

Osoby zainteresowane udziałem w programie w 2024 roku już mogą składać wnioski. Wypełniony wniosek należy złożyć w Urzędzie Gminy lub przesłać mailowo na adres: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Więcej informacji można uzyskać pod nr 89 625 08 28

Program Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska zakłada unieszkodliwienie:

- odpadów z folii rolniczych

- siatki i sznurka do owijania balotów

- opakowaniach po nawozach i typu BIG BAG

POBIERZ WNIOSEK

 Zadanie będzie realizowane pod warunkiem uzyskania dotacji z NFOŚiGW. 

 

 

folia logo

Zakończyliśmy realizację zadania pn. Usuwanie wyrobów zawierających azbest z terenu Gminy Kozłowo. Zutylizowaliśmy 123,21 tony eternitu z 45 nieruchomości.

Całkowity koszt zadania zamknął się w kwocie 63 872,06 zł. 67,51 % tej kwoty stanowiło dofinansowanie pozyskane z Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Olsztynie.

wfosigw

Zbieramy deklaracje osób, które są zainteresowane udziałem w projekcie w 2024 roku.

  • Program będzie realizowany w drugiej połowie 2024 roku
  • Poziom dofinansowania będzie znany po rozstrzygnięciu konkursu
  • Program będzie realizowany pod warunkiem otrzymania dotacji
  • Deklaracje będą przyjmowane do dnia ogłoszenia konkursu na stronie WFOŚiGW

Wypełnione wnioski należy składać osobiście w punkcie podawczym urzędu gminy, wysłać pocztą lub przesłać skan wniosku na adres mailowy Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Więcej informacji można uzyskać dzwoniąc pod nr 89 625 08 28

wniosek_azbest.pdf

O tym, że w kozłowskiej bibliotece i jej filiach w ruch idą nie tylko książki przekonała się już niejedna osoba odwiedzająca to miejsce. Idąc z duchem czasem biblioteka oferuje swoim czytelnikom wiele różnych usług, a skorzystać tu można z nowoczesnego sprzętu komputerowego. Mając to na względzie Miejsko Gminna Biblioteka Publiczna po raz kolejny aplikowała o środki z programu „Kraszewski. Komputery dla bibliotek.”

W ramach pozyskanej dotacji zakupiliśmy cztery komputery stacjonarne, dwa laptopy, urządzenie wielofunkcyjne oraz niezbędne oprogramowanie. Całkowita wartość zakupionego sprzętu to ponad 35 tys. zł, z czego 85 % stanowi pozyskana dotacja.

Gminna Biblioteka Publiczna w Kozłowie jest Beneficjentem Programu Instytutu Książki „Kraszewski. Komputery dla bibliotek.” Celem programu jest zapewnienie zrównoważonego dostępu dla nowoczesnych technologii i wyrównanie szans miejscowości w gminach o najniższych dochodach podatkowych na jednego mieszkańca poprzez wyposażenie bibliotek w tych gminach w nowoczesny sprzęt komputerowy. W ramach zakupiono: oprogramowanie antywirusowe, komputery przenośne, oprogramowanie biurowe, urządzenie wielofunkcyjne, monitory, komputery stacjonarne i dyski przenośne. Koszt ogółem zadania wynosił 35 289,61 zł. z tego 29 992,64 zł dofinansowania z Instytutu Książki”

kraszewski

Mimo iż koniec roku za pasem to nie zwalniamy tempa. Sezon inwestycyjny trwa w najlepsze. Działania prowadzimy na wielu frontach. Obecnie realizujemy zadania o wartości ponad 19 milionów złotych

Nie od razu Rzym zbudowano…  a w naszym przypadku, w wielkim uproszczeniu, jest podobnie. I choć niektórym proces ten może wydawać się zbyt długi, to jest on niezbędny, a efekty  będziemy mogli zobaczyć już wkrótce. Ale zacznijmy od początku…. Najpierw musieliśmy zidentyfikować potrzeby, następnie sporządzić niezbędną dokumentację, znaleźć środki na realizację – a obecnie zrealizować!

A mowa oczywiście o inwestycjach, które obecnie realizujemy. Wartość tych, które trwają to  19 305 620,87 zł, z czego 17 205 727,12 zł to środki, które pozyskaliśmy z różnych źródeł.

Ale to jeszcze nie koniec, bo w zanadrzu mamy 10 445 990,00 – które przeznaczone są na kolejne inwestycje takie jak modernizacja oczyszczalni czy dróg na terenie gminy. W niemal 100 % są to środki pochodzące z dotacji, których realizację rozpoczniemy w przyszłym roku.

inwestycje 2023

Podobnie jak w latach ubiegłych planujemy organizację akcji sterylizacji i kastracji zwierząt. Dzięki pozyskanym środkom zabiegi będą wykonywane bezpłatnie.

Na kwietniowej sesji radni zabezpieczyli na ten cel 5.000 zł. Taka samą kwotę dołożyła Fundacja Zwierz, z którą podjęliśmy współpracę. To jednak nie koniec, ponieważ złożyliśmy jeszcze wniosek do Urzędu Marszałkowskiego. W ramach konkursu „Podaj łapę” na sterylizację i kastrację psów i kotów pozyskaliśmy 10 tys. złotych. W sumie na całą akcję przeznaczymy 20 tysięcy złotych.

Zabiegi kastracji i sterylizacji będą odbywać się w sterylkobusie, który stanie przed urzędem w weekend 5 i 6 sierpnia.

Do akcji zakwalifikowały się zwierzęta wszystkich 69 osób, który zadeklarowały chęć udziału w niej.

Zadanie jest realizowane przy udziale pomocy finansowej z budżetu Województwa Warmińsko – Mazurskiego.