11 grudnia odbyła się II sesja rady gminy. Radni podjęli uchwały w sprawie podwyższenia kryterium dochodowego uprawniającego do przyznania pomocy w zakresie dożywiania, odpłatności za usługi opiekuńcze, sprzedanie budynku starej szkoły w Sławce Wielkiej, zmian w budżecie oraz ustalili składy osobowe komisji.

- Podwyższenie kryterium dochodowego jest konieczne ze względu na zmianę przepisów oraz nowy program, który rusza 1 stycznia, a w który chcemy płynnie wejść – wyjaśniła kierownik Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej, Elżbieta Świgoń. Podobnie przedstawia się sprawa wysokości odpłat za usługi opiekuńcze. Obecna umowa wygasa wraz z końcem roku.

Radni podjęli uchwałę w sprawie wyrażenia zgody na zbycie nieruchomości i udzielenie bonifikaty. Większość opowiedziała się za sprzedażą budynku starej szkoły w Sławce Wielkiej z 99 % bonifikatą - Fundacji Exibitus z Rozdroża. Fundacja założona przez proboszcza Parafii z Rozdrożu ks. Józefa Strońskiego planuje otworzyć w budynku szkołę muzyczną. Zarówno na remont obiektu i funkcjonowanie placówki chce pozyskać dofinansowane. Ksiądz ma nadzieję, że zajęcia będą mogli rozpocząć jesienią 2019 roku.

Radni ustalili również składy osobowe komisji, które są w tym roku wyjątkowo liczne.

Komisja Finansów:

  1. Biller Andrzej
  2. Chaliński Benedykt
  3. Hołubowicz Alicja
  4. Klimek Martyna
  5. Krauze Barbara
  6. Kucmus Tomasz
  7. Marchel Barbara
  8. Marszelewska Barbara
  9. Mierzwiński Jarosław - przewodniczący
  10. Nowak Ewa
  11. Pisarewicz Krystyna
  12. Sobczak Marzena
  13. Skwarski Jan

Komisji Oświaty, Kultury i Zdrowia:

  1. Biller Andrzej
  2. Hołubowicz Alicja
  3. Klimek Martyna
  4. Krauze Barbara
  5. Kucmus Tomasz
  6. Marchel Barbara
  7. Marszelewska Barbara
  8. Mierzwiński Jarosław
  9. Nowak Ewa
  10. Przygoda Waldemar
  11. Skwarski Jan - przewodniczący
  12. Woronowicz Janusz

Komisja Rolnictwa i Ochrony Środowiska:

  1. Biller Andrzej
  2. Chaliński Benedykt
  3. Hołubowicz Alicja
  4. Klimek Martyna
  5. Krauze Barbara
  6. Marchel Barbara - przewodnicząca
  7. Marszelewska Barbara
  8. Mierzwiński Jarosław
  9. Nowak Ewa
  10. Pisarewicz Krystyna
  11. Przygoda Waldemar
  12. Skwarski Jan
  13. Woronowicz Janusz    

GALERIA:

 

Serdecznie zapraszamy do wzięcia udziału w warsztatach pt. "Stroiki, ozdoby i dekoracje z szyszek” które odbędą się 13.12.2018 r. o godzinie 10ºº w Klubie Integracji Społecznej w Kozłowie

Warsztaty  poprowadzi Hanna Romanowska.

 Inspiracją i motywem przewodnim warsztatów będą zbliżające się Święta Bożego Narodzenia.. Prosimy o przyniesienie na zajęcia ozdób w kolorach, w jakich chcecie tworzyć swoje dekoracje i stroiki.

Wszystkich zainteresowanych prosimy o kontakt z pracownikami Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Kozłowie - nr tel. (089) 626 70 75, (89) 626 70 35

Bez tytułu

Dzisiaj (23 listopada) odbyła się pierwsza sesja Rady Gminy Kozłowo kadencji 2018-2023. Wójt i radni złożyli ślubowanie. Wybrano również przewodniczącą i wiceprzewodniczącą rady.

Sesję prowadził początkowo radny Jan Skwarski. Po powitaniu wszystkich gości przekazał głos przewodniczącej Gminnej Komisji Wyborczej w Kozłowie, Bernadecie Laskowskiej, która wręczyła wszystkim nowo wybranym radnym zaświadczenia o wyborze na radnych.

Kolejnym punktem obrad był wybór przewodniczącego rady. Zgłoszono dwóch kandydatów: Tomasza Kucmusa i Alicję Hołubowicz. Radni w głosowaniu tajnym powierzyli pełnienie funkcji Alicji Hołubowicz.

Następnie głosowano nad wyborem wiceprzewodniczącego. W tym przypadku również zgłoszono 2 kandydatury: Martynę Klimek i Tomasza Kucmusa. Większość radnych poparła Martynę Klimek.

Na koniec wójt Marek Wolszczak złożył ślubowanie. Podziękował wszystkim za dotychczasową współpracę i powiedział, że będzie robił wszystko dla dobra naszej małej Ojczyzny. Gratulacje wójtowi złożyli pracownicy urzędu, jednostek podległych, szkół, Środowiskowego Domu Samopomocy w Sarnowie oraz wójt gminy Janowiec Kościelny, Piotr Rakoczy. Głos zabrał również zastępca wójta Jacek Jankowski, który w imieniu wszystkich pracowników urzędu zapewnił, że nadal będę pracować sumiennie i dołożą wszelkich starań, aby nasza gmina nadal się rozwijała.

GALERIA:

            

W związku ze zbliżającym się okresem zimowym, w Wojewódzkim Centrum Zarządzania Kryzysowego Wojewody Warmińsko – Mazurskiego od 1 listopada 2018 roku funkcjonuje  bezpłatna, całodobowa infolinia dla osób bezdomnych o numerze  800-165-320.

Zainteresowane osoby  uzyskają tam informację na temat miejsc noclegowych, jadłodajni oraz punktów udzielania pomocy rzeczowej, finansowej, prawnej i medycznej na terenie województwa warmińsko – mazurskiego.

Ponadto na stronie internetowej Warmińsko – Mazurskiego Urzędu Wojewódzkiego w Olsztynie pod adresem: www.uw.olsztyn.pl można uzyskać aktualną informację o schroniskach i ośrodkach wsparcia świadczących usługi na rzecz osób bezdomnych i ubogich na terenie naszego województwa.