- Szczegóły
11 grudnia odbyła się II sesja rady gminy. Radni podjęli uchwały w sprawie podwyższenia kryterium dochodowego uprawniającego do przyznania pomocy w zakresie dożywiania, odpłatności za usługi opiekuńcze, sprzedanie budynku starej szkoły w Sławce Wielkiej, zmian w budżecie oraz ustalili składy osobowe komisji.
- Podwyższenie kryterium dochodowego jest konieczne ze względu na zmianę przepisów oraz nowy program, który rusza 1 stycznia, a w który chcemy płynnie wejść – wyjaśniła kierownik Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej, Elżbieta Świgoń. Podobnie przedstawia się sprawa wysokości odpłat za usługi opiekuńcze. Obecna umowa wygasa wraz z końcem roku.
Radni podjęli uchwałę w sprawie wyrażenia zgody na zbycie nieruchomości i udzielenie bonifikaty. Większość opowiedziała się za sprzedażą budynku starej szkoły w Sławce Wielkiej z 99 % bonifikatą - Fundacji Exibitus z Rozdroża. Fundacja założona przez proboszcza Parafii z Rozdrożu ks. Józefa Strońskiego planuje otworzyć w budynku szkołę muzyczną. Zarówno na remont obiektu i funkcjonowanie placówki chce pozyskać dofinansowane. Ksiądz ma nadzieję, że zajęcia będą mogli rozpocząć jesienią 2019 roku.
Radni ustalili również składy osobowe komisji, które są w tym roku wyjątkowo liczne.
Komisja Finansów:
- Biller Andrzej
- Chaliński Benedykt
- Hołubowicz Alicja
- Klimek Martyna
- Krauze Barbara
- Kucmus Tomasz
- Marchel Barbara
- Marszelewska Barbara
- Mierzwiński Jarosław - przewodniczący
- Nowak Ewa
- Pisarewicz Krystyna
- Sobczak Marzena
- Skwarski Jan
Komisji Oświaty, Kultury i Zdrowia:
- Biller Andrzej
- Hołubowicz Alicja
- Klimek Martyna
- Krauze Barbara
- Kucmus Tomasz
- Marchel Barbara
- Marszelewska Barbara
- Mierzwiński Jarosław
- Nowak Ewa
- Przygoda Waldemar
- Skwarski Jan - przewodniczący
- Woronowicz Janusz
Komisja Rolnictwa i Ochrony Środowiska:
- Biller Andrzej
- Chaliński Benedykt
- Hołubowicz Alicja
- Klimek Martyna
- Krauze Barbara
- Marchel Barbara - przewodnicząca
- Marszelewska Barbara
- Mierzwiński Jarosław
- Nowak Ewa
- Pisarewicz Krystyna
- Przygoda Waldemar
- Skwarski Jan
- Woronowicz Janusz
GALERIA:

- Szczegóły
Serdecznie zapraszamy do wzięcia udziału w warsztatach pt. "Stroiki, ozdoby i dekoracje z szyszek” które odbędą się 13.12.2018 r. o godzinie 10ºº w Klubie Integracji Społecznej w Kozłowie
Warsztaty poprowadzi Hanna Romanowska.
Inspiracją i motywem przewodnim warsztatów będą zbliżające się Święta Bożego Narodzenia.. Prosimy o przyniesienie na zajęcia ozdób w kolorach, w jakich chcecie tworzyć swoje dekoracje i stroiki.
Wszystkich zainteresowanych prosimy o kontakt z pracownikami Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Kozłowie - nr tel. (089) 626 70 75, (89) 626 70 35

- Szczegóły
Dzisiaj (23 listopada) odbyła się pierwsza sesja Rady Gminy Kozłowo kadencji 2018-2023. Wójt i radni złożyli ślubowanie. Wybrano również przewodniczącą i wiceprzewodniczącą rady.
Sesję prowadził początkowo radny Jan Skwarski. Po powitaniu wszystkich gości przekazał głos przewodniczącej Gminnej Komisji Wyborczej w Kozłowie, Bernadecie Laskowskiej, która wręczyła wszystkim nowo wybranym radnym zaświadczenia o wyborze na radnych.
Kolejnym punktem obrad był wybór przewodniczącego rady. Zgłoszono dwóch kandydatów: Tomasza Kucmusa i Alicję Hołubowicz. Radni w głosowaniu tajnym powierzyli pełnienie funkcji Alicji Hołubowicz.
Następnie głosowano nad wyborem wiceprzewodniczącego. W tym przypadku również zgłoszono 2 kandydatury: Martynę Klimek i Tomasza Kucmusa. Większość radnych poparła Martynę Klimek.
Na koniec wójt Marek Wolszczak złożył ślubowanie. Podziękował wszystkim za dotychczasową współpracę i powiedział, że będzie robił wszystko dla dobra naszej małej Ojczyzny. Gratulacje wójtowi złożyli pracownicy urzędu, jednostek podległych, szkół, Środowiskowego Domu Samopomocy w Sarnowie oraz wójt gminy Janowiec Kościelny, Piotr Rakoczy. Głos zabrał również zastępca wójta Jacek Jankowski, który w imieniu wszystkich pracowników urzędu zapewnił, że nadal będę pracować sumiennie i dołożą wszelkich starań, aby nasza gmina nadal się rozwijała.
GALERIA:

- Szczegóły
W związku ze zbliżającym się okresem zimowym, w Wojewódzkim Centrum Zarządzania Kryzysowego Wojewody Warmińsko – Mazurskiego od 1 listopada 2018 roku funkcjonuje bezpłatna, całodobowa infolinia dla osób bezdomnych o numerze 800-165-320.
Zainteresowane osoby uzyskają tam informację na temat miejsc noclegowych, jadłodajni oraz punktów udzielania pomocy rzeczowej, finansowej, prawnej i medycznej na terenie województwa warmińsko – mazurskiego.
Ponadto na stronie internetowej Warmińsko – Mazurskiego Urzędu Wojewódzkiego w Olsztynie pod adresem: www.uw.olsztyn.pl można uzyskać aktualną informację o schroniskach i ośrodkach wsparcia świadczących usługi na rzecz osób bezdomnych i ubogich na terenie naszego województwa.