W dniu 15 maja 2014 roku odbyła się konferencja zamykająca projekt p.n.: „Modernizacja i rozbudowa regionalnego systemu informacji turystycznej”. Podczas konferencji została podsumowana realizacja projektu, który zmienił oblicze regionalnego systemu informacji turystycznej. W projekcie województwo warmińsko-mazurskie współpracowało z 22 jednostkami samorządu terytorialnego oraz z Warmińsko-Mazurską Regionalną Organizacją Turystyczną.
W regionie szczególnie kojarzonym z turystyką ważne jest, aby istniała i działała sieć informacji turystycznej o wysokim standardzie. Punkty informacji turystycznej są wizytówką miejsca, do którego udaje się turysta, chcący poznać i skorzystać z jego oferty turystycznej. W 2009 roku Urząd Marszałkowski Województwa Warmińsko-Mazurskiego przedstawił wizję modernizacji sieci punktów informacji turystycznej, zapraszając potencjalnych partnerów do współpracy. Chęć udziału w projekcie wyraziły 23 jednostki, które stworzyły zwartą i odpowiedzialną grupę.
Owocem tej współpracy stał się system informacji turystycznej, którego dopełnieniem jest aplikacja do indywidualnego zwiedzania i planowania pobytu na Warmii i Mazurach „my-guide”, przeznaczona na urządzenia mobilne, również stworzona w ramach projektu.
W wyniku realizacji projektu „Modernizacja i rozbudowa regionalnego systemu informacji turystycznej” w województwie warmińsko-mazurskim powstały 23 nowoczesne punkty informacji turystycznej (w Bartoszycach, Biskupcu, Ełku, Fromborku, Gietrzwałdzie, Giżycku, Gołdapi, Iławie, Jedwabnie, Kętrzynie, Kozłowie, Lidzbarku Warmińskim, Morągu, Mrągowie, Olecku, Olsztynie, Orzyszu, Ostródzie, Pieckach, Piszu, Rynie, Tolkmicku oraz Węgorzewie). Zostały one odnowione oraz wyposażone w infrastrukturę sprzętowo-techniczną (nowe komputery, sprzęt biurowy, umeblowanie).
Zmodernizowane punkty zostały również oznakowane. Co najważniejsze, punkty te są obecnie w większym stopniu dostosowane do obsługi turystów o różnym stopniu niepełnosprawności, m.in. zostały w nich wyeliminowane bariery architektoniczne oraz można w nich skorzystać ze specjalnego oprogramowania Window-Eyes, To wpływa na polepszenie dostępności zasobów turystycznych regionu.
Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom użytkowników najnowszych technologii przygotowano aplikację „my-guide” na urządzenia mobilne. Jest ona jednym z najbardziej rozbudowanych i funkcjonalnych systemów na rynku, przystosowanym do indywidualnego zwiedzania. „my-guide”, dzięki bogatemu zasobowi treści merytorycznych (który będzie rozbudowywany), pozwala na odkrywanie atrakcji regionu w każdym miejscu, w którym znajduje się użytkownik. Jako jedna z nielicznych aplikacji, „my-guide” został dostosowany do potrzeb osób niepełnosprawnych, dzięki zastosowaniu standardów WCAG 2.0 na poziomie AA. Aplikacja jest również przetłumaczona na 3 języki obce: angielski, niemiecki i rosyjski. Dzięki temu „my-guide” to wspaniałe narzędzie dostępne dla każdego turysty, który zdecyduje się odwiedzić region Warmii i Mazur.
Projekt „Modernizacja i rozbudowa regionalnego systemu informacji turystycznej” rozpoczął się 20 lipca 2009 roku, jego zakończenie nastąpi 30 czerwca 2014 roku.
Całkowita wartość projektu na dzień 15 maja 2014 roku to około 2 414 749 złotych, w tym wkład własny partnerów to około 344 059 złotych, kwota dofinansowania z EFRR to około 1 949 671 złotych. Wartości te mogą ulec nieznacznej zmianie po ostatnim wniosku o płatność.
Więcej informacji o aplikacji na stronie: http://www.my-guide.warmia.mazury.pl/